Conferència TED de Mitch Resnick

CDD:1.1,2,4,7 i 3.1,2,3.

IF: 2 i 3 

NOM: Conferència TED de Mitch Resnick


Descripció: Aquesta és la conferència de Mitch Resnick que lidera un grup d'investigació del MIT dedicat a trobar maneres de fomentar la creativitat dels infants en l'àmbit digital. Per fer-ho possible ens presenta el seu mètode de codificació, l'SCRATCH, que simplifica els codis tradicionals convertint-los en blocs més simples i accessibles. D'aquesta manera, s'ha creat tot un ecosistema de persones que intercanvien petits jocs de producció pròpia fets precisament per infants que s'estan iniciant en el codi.
Reflexió: Resnick posa especial èmfasi en la importància de la fluïdesa a l'hora de codificar i ho equipara a la fluïdesa de la lectoescriptura. Tots dos, diu, són llenguatges i han de servir precisament per a la comunicació. DE fet, posa l'exemple de les targetes interactives pel dia de la mare i com mitjançant el codi els alumnes poden establir un vincle amb els seus familiars. Així doncs, no només posa l'èmfasi en les virtuts del codi com a activitat necessària en el món laboral d'avui en dia, sinó que l'entén com un medi més per la comunicació i posa de fet, a disposició dels usuaris una base de dades on compartir les eines creades. Per tant, crec jo, que hi hauria d'entrar en el primer descriptor (Disseny, planificació i implementació didàctica) però també en el tercer que fa referència a la comunicació i la col·laboració. Així doncs, les competències digitals docents que reflectides en aquesta evidència són: 1.1,2,4,7 i 3.1,2,3.

Per accedir a la conferència feu clic al següent enllaç:https://www.ted.com/talks/mitch_resnick_let_s_teach_kids_to_code?language=es#t-989536

Comentarios

Entradas populares de este blog

fonaments de la comunicació audiovisual

BEE BOT